Sruktura knihy

05.08.2025

Tak to jsem já

V knihách PĚT TIBEŤANŮ PO ČESKU a ŽIVOT S PĚTI TIBEŤANY je podrobně popsaný návod na cvičení. Jsou zde uvedeny průvodní rituály k sestavě a s nimi kapitoly pro podporu života v harmonii v souladu s účinky cviků.

Cviky působí formou individuálního provádění výborně. Pakliže se rozhodneme je provozovat společně s dětmi, jsme nastaveni se propojit, pochopit se vzájemně a být v souladu.

K jednotlivým ritům se v upravené podobě vracím v první kapitole. Předložená sestava pro cvičení s dětmi zejména v raném věku je inspirativní, motivující a děti baví, koriguje jejich vývoj a přizpůsobuje se jim. Jakmile se budete chtít společně zdokonalovat, můžete otevřít jednu z původně zmiňovaných knih. 

Na tomto blogu se budu věnovat druhé části, která je pro mne veledůležitá. Je o působení na dítě formou výchovy - vedení rodiči, společností, systémem. Tento proces je lépe nazvat "být součástí (průvodcem) jeho dětství" a v zápětí chápat důsledky z toho procesu vycházejících. K uvědomění jsem dospěla dlouholetým cvičením, jež mne vedlo k otevření se přirozenostem. Tímto procesem jsem následně přirozeně přijímala zkušenosti v praxi systému školství formou několikaleté práce na státní základní škole a s tím související komunikace s rodiči, "nahlédnutí" do mnoha rodin. Pochopila jsem. Snažím se vnímat a především konat v dobro dětí, rodinného zázemí a následně eliminovat důsledky, které jsou pro naše děti nepřijatelné, jimi a námi nepochopené. Děti tu nejsou proto, aby pochopily. My jsme pro ně, abychom je přijali takové, jaké jsou, pochopili je.

Třetí část knihy nás možná nastaví na přijetí principů života. Tím se můžeme odrážet od vlastního pochopení. Odsud vede cesta k uvědomění si a následnému jednání ve vlastní prospěch a tím v prospěch okolí. Obsahuje sedm podkapitol, rozdělených podle působení denního naučení na sedm základních čaker, oblastí našeho těla. Cílem této části knihy je naučit se vnímat skutečnost tak, aby tato energetická centra vibrovala ve prospěch našeho zdraví a zdraví společnosti – poznat tajemství života v harmonii se sebou, se společností, přírodou a vesmírem.

Proč si dovoluji radit?

Cvičím již 2 desítky let. Zkušenosti si nesu z letitých kurzů. Vnímám vlastní posun s tímto procesem souvisejícím.

Pracovala jsem ve státním školství 3 desítky let. Stala jsem se součástí vzdělávání dětí následně mimo systém státního školství. Pracuji jako Kouč dětských srdcí. Všechny roky mne obohatily.

Jsem matka dvou dnes již dospělých dětí.

Zkrátka děti se kolem mě točí celý život a já se točím s nimi.

Uvědomila jsem si, jak s dětmi v různých situacích cvičíme jako rodič, učitel, trenér… a ztěžujeme si, že ony cvičí s námi. Pokusím se tedy nastínit, jak vést děti v přirozenosti a "ne"cvičit s nimi. Pochopit je, uvědomit si následky naší výchovy a vlivu vzdělávání, vedení. Nesprávným jednáním ovlivňujeme jejich i své vlastní zdraví, pohodu.

Nech se vést cestou lásky, zdraví, štěstí, harmonie, současně nacházej podmět ke každodenní radosti s našimi ratolestmi.

Pojďme s dětmi cvičit a pochopit, proč s nimi "necvičit."